Acuut probleem? Bel ons op 088 28 66 404

Artikelen

Direct contact

U mag ons dag & nacht bellen

Meijers benoemt Recall Solutions en Normec Foodcare als voorkeursleveranciers voor recall totaaloplossing voor voedingsmiddelenproducenten

Meijers benoemt Recall Solutions en Normec Foodcare als voorkeursleveranciers om de recall dienstverlening voor voedingsmiddelenproducenten verder uit te breiden. “Samen bieden de drie partijen een innovatieve totaaloplossing. Hierin worden de kosten vergoed en is een deel van de premie beschikbaar om te besteden aan preventieve trainingen. Deze trainingen geven inzicht in voedselveiligheidsissues zodat bedrijven beter voorbereid zijn op recalls. Daarnaast is bij een onverhoopt acuut voedsel- of productveiligheidsprobleem snel expertise aanwezig om de crisis het hoofd te bieden”, aldus Meijers.

Peter van den Broek, advocaat verzekeringen & aansprakelijkheid bij Kennedy Van der Laan en initiatiefnemer bij Recall Solutions: “Wij zijn blij dat Meijers Recall Solutions voor haar Food relaties aanstelt als voorkeursleverancier. Wij ondersteunen klanten in elke fase van een productveiligheidsprobleem zoals risico-inventarisatie, crisiscommunicatie en schadebeheersing. Bij de voorbereiding dan wel nasleep van een recall.”

Ing. Angelique van Oostveen, Senior projectmanager bij Bureau voor Kwaliteitszorg en Teamleider FoodTrust bij Normec Foodcare: “Als onafhankelijke organisatie zijn wij een waardevolle schakel in het recallproces. Bij de inventarisatiefase en de uitvoer van assessments. Deze samenwerking verduidelijkt onze rol als specialist als het gaat om kwaliteit en voedselveiligheid.”

Michiel Vink, manager accountmanagement bij Meijers: “Het benoemen van deze leveranciers in de polissen is een mooie toevoeging. Voedingsmiddelenproducenten hebben veel behoefte aan betere ondersteuning voor, tijdens en na kwaliteits- en voedselveiligheidsproblemen. De dienstverlening van huidige recallpolissen is beperkt, minder van kwaliteit en minder uitgebreid. Vaak is alleen een internationaal crisisnummer beschikbaar. En moeten onze klanten schakelen met meerdere partijen. Nu is direct duidelijk met wie ze contact kunnen opnemen. We zien dat veel bedrijven op zoek zijn naar een recallpolis die qua dekking beter aansluit op de daadwerkelijke behoefte. Daar zijn we mee bezig. Na de zomer verwachten wij te communiceren over onze eigen recallpolis met uitgebreidere voorwaarden.”

replies are closed