Levensechte maatwerk simulaties
Een A-merk food producent wil optimaal zijn voorbereid op een mogelijke product recall. We verzorgen bij wijze van training twee keer per jaar een simulatie. Het gaat om zogenaamde “table top” simulaties, telkens op basis van een maatwerk scenario. Het crisisteam krijgt tijdens de simulatie “tegenspel” van een responscel die de rest van de organisatie en de buitenwereld speelt. Denk daarbij aan de NVWA, media, handel en consumenten. Op basis van een minutieus script bestookt de responscel het recall team met telefoontjes, mails, rapporten, brieven en (social) media-berichten. Daardoor voelt de recall levensecht. Tijdens zo’n recall simulatie wordt duidelijk of de recall-plannen en -procedures bekend en effectief zijn, of het team de situatie goed analyseert en voldoende in scenario’s denkt en of het team de juiste strategie en acties bepaalt. Ook wordt duidelijk hoe de leider en de leden van het recall team onder druk functioneren en samenwerken. De oefenleiding observeert en koppelt verbeterpunten met praktische adviezen terug.