Acuut probleem? Bel ons op 088 28 66 404

Crisismanagement

Direct contact

U mag ons dag & nacht bellen

Crisismanagement is het managen van de situatie. In de meeste gevallen begrijpt de buitenwacht ook wel dat u door een crisis overvallen kunt worden. Maar hoe lost u het op? Daarin schuilt meestal de echte crisis. Voor het publiek (media, beleidsmakers, belangenverenigingen, toezichthouders, enz.) staan daarbij twee vragen centraal:

  1. In welke mate kan het management verweten worden dat dit incident heeft plaatsgevonden?
  2. In welke mate vertrouwt men erop dat het management deze situatie ook weer kan oplossen?

Het treffen van de geëigende maatregelen om acuut gevaar en negatieve gevolgen af te wenden, is de eerste stap, maar daarmee is de crisis nog niet over. Recall Solutions kijkt daarom verder dan de recall alleen. We helpen u graag om de regie terug te pakken en het vertrouwen te herstellen of zelfs te versterken door het managen van de situatie. Daarbij zijn drie onderdelen van essentieel belang:

  1. Stakeholder engagement op basis van clustering in groepen als ‘vrienden’,’ opponenten’, ‘coalitiegenoten’, enz.
  2. Omgevingsanalyse en mediamonitoring.
  3. In- en externe communicatie: strategie, messaging, mediaplanning, enz.